BLIK – SZYBKO i BEZPIECZNIE! #BLIKIJEST

#blikijest

Znasz tą sytuację?
Szybkie zakupy po pracy – pakujesz do koszyka najpotrzebniejsze produkty na obiad i parę rzeczy w promocji też wpadło do koszyka. 🙂 Zakup za ponad 50 zł więc jesteś bez szans na płatność zbliżeniową bez podawania pin-u. A parę dni temu przyszła nowa karta i za żadne skarby świata nie możesz sobie przypomnieć jaki to skomplikowany pin wymyśliłaś! Ups..

Albo tą? Właśnie się zorientowałaś, że nie masz przy sobie ani grosza, podjeżdżasz pod najbliższy bankomat, chcesz wypłacić gotówkę i ups… karta bankomatowa została w innej torebce 😉

 

Z pomocą przychodzi BLIK!

 

Wystarczy telefon z dostępem do internetu i śmiało możemy:

  • płacić w sklepach stacjonarnych;
  • wypłacać gotówkę z bankomatu;
  • wpłacać we wpłatomatach;
  • robić zakupy przez internet;
  • szybko przekazać pieniądze znajomemu na telefon.

Co to jest BLIK?

 

BLIK to polski system płatności mobilnych. Do jego działania, potrzebna jest mobilna aplikacja banku z którego usług korzystamy. Nie szukajcie więc aplikacji BLIK ani w Google Play ani w App Store. Nie znajdziecie jej tam 🙂

W chwili obecnej z systemu płatności BLIK mogą korzystać osoby, które mają konto bankowe oraz mobilną aplikację banku w Alior Banku, Banku Zachodnim WBK, Banku Millenium, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO Banku Polskiego, Getin Banku, Orange Finansów, T-Mobile Usługi Bankowe, Banku BGŻ BNP Paribas oraz Raiffeisen Polbank .

Za pośrednictwem mobilnej aplikacji banku, generowany jest specjalny kod BLIK (ważny tylko 2 minuty!), który trzeba wprowadzić w odpowiednim polu podczas robienia zakupów on-line, na terminalu w sklepie lub w bankomacie. Następnie transakcję trzeba potwierdzić PIN-em w swoim urządzeniu. I gotowe! Po prostu #blikijest!

 

Jak działa BLIK?

 

Płatność w sklepach stacjonarnych – zgłaszamy sprzedawcy chęć dokonania transakcji BLIKIEM. Uruchamiamy aplikację swojego banku i generujemy 6-cyfrowy kod. Przepisujemy go na terminalu płatniczym, potwierdzamy transakcje w telefonie PIN-em. I gotowe!
Uwaga: Nie w każdym sklepie stacjonarnym zapłacisz BLIKIEM! Szukaj naklejek z logo BLIK na zewnętrznej witrynie sklepu.

Wypłacanie gotówki z bankomatu – w bankomacie wybieramy opcję BLIK, a w mobilnej aplikacji swojego banku generujemy kod. Przepisujemy kod do bankomatu. Wypłatę potwierdzamy PIN-em w telefonie. I gotowe!

Płatność podczas robienia zakupów on-line – podczas wyboru metody płatności w sklepie internetowym szukaj symbolu – ikony BLIKA (czasami trzeba wybrać przelew online lub kliknąć w logo systemów rozliczeniowych, takich jak np. Przelewy24, Dot Pay, PayU, TPay, eCard, Cash Bill, BlueMedia). Zostaniemy przekierowani na stronę systemu i tam w odpowiednim polu musimy wprowadzić kod BLIK, który wcześniej wygenerowaliśmy w naszej mobilnej aplikacji bankowej. Następnie potwierdzamy transakcję PIN-em w swoim telefonie. I gotowe! Szczegółowa instrukcja dostępna tu <KLIK>

Szybkie przekazywanie pieniędzy na telefon – w mobilnej, bankowej aplikacji wybieramy numer telefonu odbiorcy, któremu chcemy przekazać pieniądze. Jeśli ma on rachunek w tym samym banku co my albo w innym, ale już wcześniej korzystał z BLIK-u, to pieniądze od razu pojawią się na jego koncie. W innym przypadku, odbiorca dostanie wiadomość SMS z prośbą o podanie numeru konta. Po podaniu numeru konta przelew zostanie automatycznie wykonany. I gotowe!

 

Jeśli jesteś nierozłączna ze swoim telefonem z całą pewnością ta metoda płatności jest stworzona wprost dla Ciebie!!! Wystarczysz Ty i Twój telefon, i sklep, który obsługuje płatność BLIKIEM. Na szczęście tych jest już coraz więcej i ich liczba ciągle rośnie! Oby tak dalej!

#Blikijest

Uściski,
Marta